Házcsere- avagy hogyan szálljunk meg ingyen a világ bármely pontján?

Ezennel szeretnék bemutatni egy olyan koncepciót, amivel a világ legtöbb részén ingyenes szállásra tehetünk szert. A Home Exchange, azaz házcsere lényege, hogy két fél előre megbeszélt feltételekkel elcseréli a házukat egy nyaralás idejére. Tehát lényegében megengedjük idegen embereknek, hogy birtokba vegyék a házunkat, és ez idő alatt mi az ő ingatlanukban töltjük az időt. Én a családommal ily módon töltöttem el 2 hónapot az USA-ban anélkül, hogy fizettünk volna szállásra. 5 cserét sikerült leszervezni erre az időre, így több helyre is eljutottunk. Azóta 8 másik országban is jártunk már a házcsere keretein belül, és azt hiszem, teljesen beleszerelmesedtünk a koncepcióba. Na de miért is olyan szuper ötlet ez a házcsere?

Ingyen szállás

Ez talán a leglényegesebb. A hotel szobák bizony nagyon drágák tudnak lenni. Különösen jó, hogy nem csak egy kis szobát kapunk a házcserénél, hanem egy egész házat kerttel vagy apartmant. Ennek köszönhetően nagyon kényelmesen elfér egy család.

szallas

Megspórolni a kocsi bérlés árát

Sok esetben lehetőség van nem csak a házat, de kocsit is cserélni. Ez ismét rengeteg pénzt spórolhat meg nekünk, hisz kocsit bérelni sem olcsó. Az autó csere nem kötelező, attól függ, mennyire nyitottak erre a cserepartnerek. Amennyiben kocsicserére kerül sor, elengedhetetlen a biztosítás a gépjárműre.

Lehetőség van használni TV-t, sport eszközöket, játékokat, számítógépet

A cserepartnerek általában hagynak egy papírt arról, hogyan működnek az elektronikai berendezések, mit szabad használni és mit nem. Mi használhattuk a csere partnereink biciklijét, szörf deszkáját, kajakjait, csak hogy néhány példát említsek.

Spórolási lehetőség az élelmiszeren (főzés)

Mivel az egész ház a rendelkezésünkre áll, így jól lehet spórolni főzéssel. A hűtőben tárolhatunk élelmiszereket, és nem kell mindig étteremben enni, ami nem egy olcsó mulatság.

Konyha

Élvezheted a luxust

Rengeteg luxus ház is található a home exchange oldalon. Mi többször is élvezhettük egy-egy ház medencéjét, jakuzziját vagy a gyönyörű kilátást az ablakokból. Mi nagyon élezünk más emberek házában megszállni. Mindegyik ház különleges a maga módján.

Tippek a környékről és helyi eseményekről

A csere partnerek sokszor hagynak egy dokumentumot a helyi rendezvényekről, illetve tippeket adnak, mit érdemes megnézni, ami esetleg kevésbé ismert. Mi így jutottunk el egy homokvár építő versenyre San Diegoban vagy az amerikai autós fesztiválra Los Angelesben.

local events

Megkóstolhatod a helyi ételeket

Szép gesztus egy kis helyi speciális ételt hagyni a házban, mielőtt házcserére kerül sor. Mi általában Tokaji bort és Pick szalámit hagyunk.

Párizsban számtalan sajt, Svájcban mennyei csokoládék és Hollandiában wafel várt minket.

Nincs szükség megkérni a szomszédot/családtagot a háziállat etetésére

Sok gazdi kénytelen hátrahagyni szeretett házi állatát. Mindig problémát okoz megoldani az állat etetését. Valakit meg kell kérni rá, vagy erre kialakított állat panzióba vinni. Sok esetben a cserepartner vállalja, hogy eteti a háziállatot. Mi szeretjük az állatokat, így nem okozott problémát, mikor amerikai utunkon etetni kellett a macskát.

Én csak ajánlani tudom az utazás e módját. Persze ehhez nyitottnak kell lenni, és elfogadni, hogy idegen emberek járnak-kelnek a házunkban, a mi jelenlétünk nélkül. Elengedhetetlen a bizalom. Nekünk eddig csak jó tapasztalataink voltak. Ha szeretnél te is regisztrálni, ITT megteheted. Éves díj van, ami 130 €, de azt hiszem, ez az összeg már egy éjszaka alatt behozza az árát és korlátlan mennyiségű cserét lehet lebonyolítani.

Ha szeretnél többet olvasni az író utazási kalandjairól, illetve több tippet szeretnél arról, hogyan is utazzunk olcsón, kövesd Krix Enikő blogját és Instagramját.

luxus luxus medence cica szorfdeszka sport equipment2auto

Amennyiben utazással kapcsolatos blogot vezetsz és szeretnél bemutatkozni vendég posztban a Repjegyportálon, adott a lehetőség. Jelentkezésed várjuk a repjegyportal@gmail.com címre..